מערכת CRM היא ללא ספק גיים צ'יינג'ר לבעלי עסקים וחברות רבים בשנים האחרונות, ומנקודת הנחה שתאם הולכים לבחור את המערכת הנכונה עבור העסק שלכם, תתכוננו לחוות שינויים עסקיים מדהימים. למעשה, אתם לא תדעו איך עבדתם בלי זה עד עכשיו. מאנדי קום היא ללא פסק מערכת מצוינת לניהול פרויקטים אבל לא רק – היא מספקת מענה גם כמערכת CRM. בסקירה הבאה אנחנו הולכים לחקור את הפונקציונליות והיתרונות של השימוש ב-monday.com CRM לניהול תהליכי המכירה שלך ולמקסום היעילות של הצוות והגדלת הרווחים שלך, פלוס – אני הולך לשתף אותכם בהמשך גם בסטאדי קייס של לקוחה יקרה שלנו. אז קדימה בואו נתחיל!
שניה לפני שנתחיל, מה זה בדיוק monday.com CRM?
monday.com CRM או יותר נכון, MONDAY SALES היא תוכנה חזקה ואינטואיטיבית לניהול קשרי לקוחות שנועדה לעזור לעסקים לייעל את תהליכי המכירה שלהם ולשפר את האינטראקציות עם הלקוחות. המערכת הזו מציעה פלטפורמה מרכזית שבה צוות המכירות שלכם יכול לנהל לידים, לעקוב אחר פעילויות מכירות ולשתף פעולה ביעילות, הכל במקום אחד.
בגדול, monday.com salesתוכל לאפשר לאנשי מקצוע מכירות לתפוס ולארגן לידים, לפקח על משפכי מכירות, לבצע אוטומציה של משימות שגרתיות ולהשיג תובנות יקרות ערך באמצעות ניתוח ודוחות מתקדמים. עם הממשק הידידותי למשתמש והתכונות הניתנות להתאמה אישית, ניתן להתאים את CRM של monday.com כך שיתאים לתהליכי העבודה הסציפיים של המכירות שלך, מה שמקל על הצוות שלך להסתגל ולהשיג תוצאות טובות יותר.
מה כ"כ מיוחד במאנדיי קום?
מערכת המכירות של מאנדיי שבולטת בגמישות יוצאת דופן ובעיצוב ידידותי למשתמש, הנותנת מענה לצרכים של גדלים וסוגים שונים של עסקים. מערכת זו בולטת במיוחד בכמה תכונות מפתח המשפרות את ניהול המכירות והיעילות התפעולית:
1. תהליכי עבודה הניתנת להתאמה אישית גבוהה
Monday.com מאפשרת למשתמשים להתאים כמעט כל היבט של תהליך המכירה שלהם. החל מהתאמת שדות ב-CRM להתאמת נקודות נתונים ייחודיות הרלוונטיות לעסק, ועד לשינוי זרימות עבודה שמתאימות להליכי מכירה ספציפיים, הפלטפורמה היא כמו זיקית, מתאימה לדרישות ולניואנסים הספציפיים של כל צוות מכירות.
2. תבניות אוטומציה
מה שמייחד את מאנדיי SALES זה תבניות האוטומציה- מסגרות לוגיות שנבנו מראש המייצרות משימות שגרתיות אוטומטיות. אלה יכולים לנוע משליחת מיילים מעקב לאחר פגישה ועד עדכון חברי הצוות כאשר עסקת מכירה מתקדמת לשלב חדש.
3. אינטגרציה עם כלים של צד שלישי
MONDAY SALES משתלב, בצורה חלקה עם שפע של כלים אחרים כמו שירותי שיווק בדוא"ל, פלטפורמות מדיה חברתית, ואפילו כלים מיוחדים יותר כמו Slack או Salesforce. המשמעות היא שהנתונים זורמים בצורה חלקה בין פלטפורמות ללא צורך בהזנה ידנית, הפחתת שגיאות וחיסכון בזמן. לדוגמה, ליד חדש ממודעה בפייסבוק ניתן לייבא אותו ישירות ל-CRM, שם הוא מפעיל אוטומטית רצף אימייל מותאם אישית.
4. דירוג לידים
ה-CRM כולל מערכת דירוג לידים מתקדמת המסייעת לצוותי מכירות לתעדף לידים על סמך קריטריונים מוגדרים מראש כגון פרטים דמוגרפיים, רמות מעורבות או הכנסה פוטנציאלית. זה מבטיח שמאמצי המכירות יתרכזו בלידים שסביר להניח שיבצעו המרה, מטב את הקצאת המשאבים ואפשר להגביר את שיעורי ההמרה.
5. מרכז התבניות
לצוותים המעוניינים להתחיל במהירות מבלי לבנות הכל מאפס, monday.com מציע מרכז תבניות מקיף. תבניות אלו מכסות מגוון רחב של תהליכי מכירה וניתן להתאים אותן לפי הצורך. בין אם מדובר בניהול צנרת מכירות פשוטה או תזמור עסקאות מורכבות ורב-שלביות, סביר להניח שיש תבנית שניתן להתאים לצרכים של כל ארגון מכירות.
6. קווי מכירות חזותיים
הפלטפורמה מייצגת באופן ויזואלי את צינורות המכירות, מה שמקל על הצפייה בסטטוס של עסקאות שונות במבט חטוף. גישה ויזואלית זו מסייעת בזיהוי מהיר של צווארי בקבוק בתהליך המכירה ומאפשרת התאמות מהירות לאסטרטגיות או טקטיקות.
7. תובנות ביצועים
למאנדיי קום לא רק אוסף נתונים – הוא הופך אותו לתובנות ניתנות לפעולה. באמצעות הדשבורד, צוותי מכירות יכולים לעקוב אחר מדדי ביצועי מפתח (KPIs) כמו שיעורי סגירת עסקה, גודל עסקה ממוצע או אורך מחזור מכירה. תובנות אלו מסייעות בקבלת החלטות מונעות נתונים שיכולות להוביל לשיפור ביצועי המכירות.
תוכלו לקרוא על הפיצ'רים של Monday com בסקירה שלנו.
קייס סטאדי של לקוחה שהתחילה לנהל את הלידים שלה במערכת הCRM של מאנדיי
לפני כמה חודשים התקשרה אלי שני,שם בדוי לצורך הסיפור – נשמר מטעמי פרטיות 🙂 אבל הנה הסיפור האמיתי (והמעניין) שני היא מנהכלית של חברת טכנולוגיה המתמחה בשירותים מבוססי ענן. כשהחברה הרחיבה את בסיס הלקוחות והיצע השירותים שלה, שני זיהתה את המורכבות ההולכת וגוברת בניהול מכירות וקשרי לקוחות עם הכלים הקיימים שלה. היא פנתה אלי בחיפוש אחר פתרונות לייעל את פעילות המכירות של החברה שלה ולהגביר את מעורבות הלקוחות.
האתגרים
שני פירטה מספר נושאים קריטיים במהלך הייעוץ הראשוני שלנו
נתוני לקוחות מנותקים: המידע היה מפוזר על פני מערכות שונות, מה שהוביל לחוסר יעילות ושגיאות במעורבות הלקוח.
תהליכי מכירה לא יעילים: נציגי מכירות היו מוצפים במשימות אדמיניסטרטיביות, מה שפגע ביכולתם להתמקד בקשרי לקוחות ובסגירת עסקאות.
היעדר ניתוח נתונים: הכלים הקיימים סיפקו תובנות מוגבלות, והפריעו לקבל החלטות אסטרטגיות ותכנון צמיחה.
הגישה שלנו להטמעת Monday.com Sales CRM
מתוך הכרה בצרכים של החברה, המלצנו על Monday.com Sales CRM בשל יכולות ההתאמה האישית האיתנות שלו ופוטנציאל האינטגרציה שלו. תהליך היישום שלנו כלל:
הגדרה מותאמת: התאמנו את ה-CRM כך שיתאים בצורה מושלמת לתהליכי העבודה של המכירות של החברה הנ"ל, תוך שילוב תחומים ספציפיים הרלוונטיים לשירותי הענן שלהם והשתלבות חלקה עם תוכנת הסלקה הקיימת שלהם.
הדרכה מקיפה: ערכנו מפגשי הדרכה מעשיים עבור צוות המכירות של החברה, והבטחנו שהם מרגישים בנוח עם המערכת החדשה ומבינים היטב את היכולות שלה.
תוצאות לאחר ההטמעה
המעבר ל-Monday.com Sales CRM חולל מהפכה בפעילות של החברה:
תהליכי מכירה יעילים: כלי אוטומציה בתוך Monday.com תפסו שליטה על משימות שחוזרות על עצמן כמו תזמון מעקבים ועדכון סטטוסי עסקאות, ושחררו את צוות המכירות להתרכז בפעילויות בעלות ערך גבוה יותר.
ניהול נתוני לקוחות מרכזי: פלטפורמה מאוחדת לכל האינטראקציות עם הלקוחות שיפרה את התקשורת ואספקת השירות, הפחתת שגיאות באופן דרסטי ושיפור שביעות רצון הלקוח.
יכולות אנליטיות משופרות: לוחות הדשבורד בזמן אמת וכלים שמספקים דוחות מפורטים סיפקו לשני ולצוות שלה תובנות קריטיות, ואיפשרו קבלת החלטות מושכלות ולבצע התאמות אסטרטגיות שנכונות יותר.
שיפורים טכניים שראינו
מצוינות באוטומציה: בנינו אוטמציות מותאמות אישית כמו התראה לחברי הצוות לגבי שלבי עסקה קריטיים וסיכוני נטישה פוטנציאליים, מה ששיפר משמעותית את מעורבות הלקוחות ואת אחוז הסגירות.
תעדוף לידים: שיטת דירוג הלידים שודרגה על ידינו כדי לתעדף לידים על סמך רמות הכנסה פוטנציאליות ומעורבות, מה שהוביל לעלייה של 30% בהמרות המכירות.
שיפורים עסקיים
לאחר השילוב של Monday.com Sales CRM בחברה הנ"ל, נפגשתי שוב עם שני ועבנרו על התוצאות. ראינו כבר אחרי 3 חודשים התקדמות ניכרת בכמה ממדים עסקיים שהשפיעו באופן משמעותי על המסגרת התפעולית הכוללת שלהם. פריסת המערכת הביאה להפחתה של 50% בכמות הזמן שצוות המכירות הקדיש למשימות אדמיניסטרטיביות. משמרת זו שחררה שעות יקרות, ואיפשרה לצוות המכירות להתמקד יותר באינטראקציה עם הלקוח וביוזמות אסטרטגיות, במקום להסתבך בהזנת נתונים או משימות ניהול שגרתיות. הגידול בזמן הפנוי לפעילויות הליבה הללו גרם לכך שנציגי מכירות יכלו להבין טוב יותר את צרכי הלקוחות, להתאים את הגישות שלהם ולסגור עסקאות בצורה יעילה יותר.
התהליכים היעילים והמיקוד המוגבר תרמו ישירות לשיפור של 35% בשיעורי ההמרה. העלאה זו לא הייתה רק תוצר לוואי של יותר זמן אלא גם נבעה מהיכולת של ה-CRM לספק מבט מובנה ושקוף של צינור המכירות. נציגי מכירות יכלו כעת לעקוב אחר ההתקדמות שלהם עם כל ליד בזמן אמת, לתעדף את המאמצים שלהם על סמך תובנות מונעות נתונים, ולהתאים את האסטרטגיות שלהם באופן מיידי כדי להבטיח הסתברויות המרה גבוהות יותר.
יתרה מכך, שביעות הרצון של הלקוחות ראתה עלייה מדהימה של 40%, מה שמדגיש את ההשפעה העמוקה של שירות לקוחות תגובה ומותאם אישית המופעל על ידי ה-CRM. עם כל מידע הלקוח והיסטוריית האינטראקציות מרוכזים בפלטפורמה אחת, הצוות יכול לגשת לנתוני לקוחות מפורטים במהירות. נגישות זו אפשרה תקשורת ופתרונות מותאמים יותר המותאמים לצרכי הלקוח והעדפותיו האישיות, מה שהוביל לחוויית הלקוח משופרת.
תוכנות CRM נוספות שאנחנו ממליצים עליהן:
סטאדי קייס שני - איך סוכנות דיגטל הצליחה
רקע על לקוח:
סוכנות שיווק דיגיטלית ותיקה הממוקמת בתל אביב, ישראל, המתמחה באסטרטגיות SEO, PPC ורשתות חברתית בעיקר לסטארט-אפים וארגונים בינוניים. הסוכנות התמודדה עם אתגרי גדילה עקב ניהול לקוחות לא יעיל והייתה זקוקה בדחיפות למערכת CRM כדי לשפר את היעילות התפעולית שלהם.
אתגרים:
הסוכנות נתקלה במספר אתגרים:
אי ארגון נתוני לקוחות: עם בסיס לקוחות מתרחב, שמירה על רישומי לקוחות מדויקים ונגישים הפכה למסורבלת יותר ויותר.
מעקב אחר ביצועים: לא הייתה מערכת יעילה למדידת החזר ה-ROI של מסעות פרסום, מה שהופך את זה למאתגר לספק תוצאות מבוססות ראיות ללקוחות ולחדד אסטרטגיות.
סינון לידים לוקה בחסר: המערכת הקודמת לא אפשרה פילוח והסמכה יעילה של לידים. זה הביא לכך שצוות המכירות השקיע יותר מדי זמן על לידים באיכות נמוכה שספק אם יצליחו להמיר, ובכך הפחית את הפרודוקטיביות הכוללת.
זמני תגובה מאוחרים: ללא מערכת מרכזית לניהול אינטראקציות עם לקוחות, זמני התגובה לפניות לקוחות היו איטיים, ולעתים קרובות הובילו להחמצת הזדמנויות וליד פוטנציאלי שהתקררו.
הפתרון
הסוכנות שלנו בחרה ב-Monday Sales כפלטפורמת ה-CRM כדי להתמודד עם האתגרים הללו, תוך מינוף יכולת ההסתגלות ויכולות האינטגרציה המקיפות שלה. תהליך היישום כלל:
התאמה אישית של תהליכי עבודה: התאמנו את המערכת כך שתתאים לתהליכי העבודה הספציפיים של הסוכנות, כולל יצירת לידים, הצטרפות לקוחות, ניהול קמפיינים ומעקב אחר ביצועים. כל תהליך תוכנן כדי להבטיח מעברים חלקים ושיתוף מידע בין המחלקות.
אינטגרציה עם כלי שיווק: Monday Sales שולבה עם כלים קיימים כגון Google Analytics, Salesforce ופלטפורמות שונות של מדיה חברתית. שילוב זה אפשר לוח מחוונים מאוחד שסיפק נתונים בזמן אמת על ביצועי מסע פרסום, אינטראקציות עם לקוחות ושיעורי המרות לידים.
הדרכה: כדי להבטיח אימוץ חלק, ערכנו מפגשי הדרכה מקיפים לכל חברי הצוות, עם הסברים לכיצד להשתמש במערכת החדשה במלוא הפוטנציאל שלה. כמו כן, סיפקנו תמיכה שוטפת לטיפול בכל בעיה במהלך החודשים הראשונים שלאחר ההטמעה.
תוצאות:
בעקבות השילוב של Monday Sales, סוכנות השיווק הדיגיטלית חוותה מהפך ניכר בתהליכי המכירה שלה. שיפורים עיקריים כללו:
יעילות ניהול לידים: מערכת ניהול לידים יעילה בתוך Monday Sales אפשרה לסוכנות ללכוד, לעקוב ולטפח לידים בצורה יעילה יותר. מערכת זו סיפקה תובנות מפורטות לגבי המצב והפוטנציאל של כל ליד, ואיפשרה אסטרטגיות מעקב ממוקדות שהגדילו משמעותית את שיעורי ההמרה.
דיוק חיזוי מכירות: כלי הניתוח המתקדמים של Monday Sales אפשרו לסוכנות לבצע חיזוי מכירות מדויקים. היכולת לחזות מכירות עתידיות בדיוק גבוה יותר סייעה בהקצאת משאבים ובתכנון אסטרטגי, והבטיחה שהסוכנות תוכל לנצל את תקופות השיא מבלי להאריך יותר מדי בשלבים איטיים יותר.
גידול בהכנסות: כתוצאה ישירה מהשיפורים הללו, הסוכנות דיווחה על הכפלה של מכירותיה במהלך ארבעת החודשים הראשונים שלאחר ההטמעה.
שורה תחתונה:
הטמעה של Monday Sales שינתה את הדינמיקה התפעולית של סוכנות השיווק הדיגיטלי. על ידי ייעול ניהול הלקוחות ושילוב כלים שיווקיים שונים, הסוכנות לא רק שיפרה את היעילות הפנימית שלה אלא גם שיפרה את אספקת השירות שלה, מה שהוביל לשימור לקוחות ושביעות רצון גבוהים יותר.
לאיזה עסקים מאנדיי מתאימה?
Monday Sales מתאימה לעסקים בתחומים שונים, האמת – שמגוון מכובד, אבל אני הולך לדבר כאן על כמה עסקים שאני יכול להגיד בוודאות שמאנדיי קום מתאימה להם – על בסיס ניסיון מלקוחות!
1. חברות תוכנה B2B:
עסקים שמוכרים תוכנה לעסקים אחרים מתמודדים לעיתים קרובות עם מחזורי מכירות ארוכים ובעלי עניין מרובים. Monday Sales יכולה לייעל את ניהול האינטראקציות המורכבות הללו על ידי מתן כלים למעקב אחר אינטראקציות, הגדרת תזכורות למעקבים והצגה של משפכי מכירה. זה עוזר לצוותי מכירות להישאר מאורגנים ומבטיח ששום הזדמנות לא תחמוק בין האצבעות, מה שהופך אותו לכלי בעל ערך רב למקסום שיעורי ההמרה.
2. סוכנויות תיווך
סוכני נדל"ן מצליחים מהיכולת לנהל רישומים ולקוחות מרובים ביעילות. Monday Sales מציעה פייצ'רים חזקים שיכולים לעזור לסוכנים לעקוב אחר העדפות הלקוחות, לנהל רישומי נכסים, לתזמן הופעות ולעקוב אחר לידים. היכולת של הפלטפורמה להשתלב עם כלים אחרים, כמו מערכות MLS, והנגישות הניידת שלה יכולים לשפר משמעותית את יכולתו של סוכן לסגור עסקאות במהירות ולנהל את קשרי הלקוחות ביעילות.
תוכלו לקרוא עוד על מערכות CRM לסוכני נדלן במדריך הזה.
3. סוכנויות שיווק
סוכנויות שיווק עובדות לעתים קרובות על מספר פרויקטים וקמפיינים בכל זמן נתון, כל אחד עם לוחות זמנים ותוצרים שונים. Monday Sales יכולה לסייע בניהול מחזור החיים של כל פרויקט מהצעת המכירות ועד לסיומו. זה מאפשר מעקב אחר לוחות זמנים, תקציבים ומשאבים, תוך שיתוף פעולה בין חברי הצוות. בנוסף, ניתן להשתמש בו כדי לשמור על קו תקשורת ברור עם לקוחות, להבטיח שהציפיות מנוהלות ומתקיימות.
תוכלו לקרוא עוד על אוטומציות לסוכנויות שיווק בעמוד הזה.
אלה כמה דוגמאות (רק דוגמאות!) לעסקים שמאנדיי קום יכולה להתאים להם, אם העסק שלכם לא כאן, זה לא אומר שמאנדיי לא מתאימה לכם. כמו שכתבתי, אלה סוגי עסקים שאני עובד איתם הרבה ואני רואה כמה הם יוצאים מרווחים מהמערכת של מאנדיי קום.
מאנדיי קום מתאימה לעסקים וארגונים בכל הגדלים ויש לה המון אפשרויות התאמה והיא תוכל להמשיך לגדול עם הצרכים שלכם בהמשך.
האם מאנדי קום מתאימה לי?
כדי לקבוע אם Monday.com מתאימה לעסק שלך זה צריך להיות כרוך בהערכה מקיפה. אין פתרון תוכנה יחיד שיכול לספק התאמה אוניברסלית לכל עסק/חברה/ארגון, שכן הצרכים הארגוניים משתנים מאוד בין תעשיות, גדלים ויעדים אסטרטגיים שונים. ההבנה אם Monday.com תואמת את הדרישות הספציפיות שלכם דורשת שיקול זהיר של מספר גורמים.
ראשית, עלינו להעריך את אופי התהליכים העסקיים והצרכים העסקיים שלכם. Monday.com מציעה פלטפורמה הניתנת להתאמה אישית המצטיינת בסביבות שבהן שיתוף פעולה, מעקב אחר פרויקטים ודוחות מפורטים – כל אלה חשובים. אם העסק שלכם פועל עם לוחות זמנים מורכבים של פרויקטים או דורש שיתוף פעולה נרחב בין צוותים, התכונות של Monday.com עשויות להציע יתרונות משמעותיים. עם זאת, אם הצרכים שלכם הם בעיקר עבור ניהול משימות פשוט עם מעט שיתוף פעולה, כלי פשוט יותר עשוי להתאים יותר.
שנית, עליכם לשקול את היכולת הטכנית של הצוות שלכם . הממשק של Monday.com ידידותי למשתמש, אך מיצוי מגוון הפונקציות המלא שלו עשוי לדרוש רמה מסוימת של מיומנות טכנית. אם הצוות שלכם אינו מתמצא בטכנולוגיה, ייתכן שתצטרכו להשקיע בהדרכה או לשקול מערכת פשוטה יותר. יש לקחת בחשבון גם את יכולת ההרחבה של הפלטפורמה – האם היא יכולה לצמוח ולהסתגל ככל שהעסק שלכם מתפתח (וזאת לפי היעדים העסקיים שאתם הצבתם).
שלישית, חשבו על יכולות אינטגרציה. אחד מיתרונותיו של Monday.com הוא היכולת שלו להשתלב עם מגוון רחב של תוכנות אחרות, כולל דואר אלקטרוני, לוח שנה, כלי שיווק ועוד. זה חיוני להעריך אם זה יכול להשתלב בצורה חלקה עם הכלים הקיימים שלכם או אם תצטרכו לשנות דברים במערך התוכנות שלכם, מה שעלול להיות כרוך בעלויות נוספות ומורכבות.
לבסוף, התייעצות עם מומחי אוטומציה יכולה להיות בעלת ערך רב בעת בחירת מערכת כמו Monday.com. מומחים יכולים לספק תובנות עד כמה התוכנה יכולה להיות מותאמת לצרכים הספציפיים שלך ולעזור להגדיר ולמטב את המערכת כדי למקסם את האפקטיביות שלה. הם יכולים גם להציע הכשרה לצוות שלכם ותמיכה טכנית מתמשכת, כדי להבטיח שתפיקו את המרב מההשקעה שלכם.
בשורה תחתונה, בעוד Monday.com מציעה פונקציות חזקות שיכולות להועיל לעסקים רבים, השאלה אם המערכת זו מתאימה לכם תלויה בצרכים עסקיים ספציפיים, מוכנות טכנית ויכולות אינטגרציה וכמובן עוד עשרות גורמים שלא נוכל לפרוט אותם במאמר אחד. אנחנו ממליצים לא לעשות צעדים פזיזים כשזה מגיע לבחירת מערכת CRM וליצור קשר עם חברה שמתמחה באוטומציות שתוכל לוודא שאתם באמת הולכים על מערכת שתוכל לעזור לכם עם המכירות ולהתחיל להכפיל את הרווחים כבר היום!
אם קראתם ואהבתם את הסקירה הזו, כדאי לכם לבדוק גם את הסקירות הבאות:
כמה מילים אחרונות
מחפשים מערכת CRM? אל תסתבכו יותר מדי, דברו עם המומחים של סוכנות Automotion – השאירו פרטים ואנחנו נדאג לחזור אליכם בהקדם!