כיום כל עסק קטן משתמש בדרך כלשהיא בגיליונות אלקטרוניים כמו לדוגמה – גוגל שיטס, כדי לעקוב אחר פרטי קשר, תקשורת או פעילות המכירות של הלקוחות, וכל בעל עסק שעובד ככה יודע טוב מאוד שאין יותר מתסכל ומגביל מזה. יוצא לי לדבר עם המון בעלי עסקים והם שואלים אותי
"איך להפסיק לבזבז זמן על שליחה של אותן הודעות שוב ושוב?"
"איך להפסיק לשלוח הודעות תזכורת שהלקוח צריך לשלם"
אז יש לי את התשובה – באמעות תוכנת ניהול קשרי לקוחות, או במילים אחרות – תוכנת CRM.
תוכנת CRM מעניקה לכם את כל מה שאתם צריכים כדי לנהל אינטראקציה עם לקוח בכל נקודה והיא פשוט הופכת את החיים שלכם להרבה יותר פשוטים עם פחות כאבי ראש. תוכנות CRM הופכות הליכים ידניים רבים לאוטומטיים – ותכונות טוב משאירות את הלקוחות שלכם מעורבים עם העסק שלכם.
למצוא תוכנת CRM שמתאימה כמו כפפה ליד זה לא תמיד פשוט, אבל הסוכנות שלי עבדה כבר עם עשרות ספקים ויצא לי להשוות ולדעת מה טוב יותר ומה פחות.
במדריך הבא אני הולך להסביר מה זה תוכנת CRM, מה חשוב לחפש ואת ההמלצות שלי לתוכנות הטובות ביותר לעסקים קטנים. יאללה מתחילים 😊
רגע לפני שנצלול לעומק, מה זה בדיוק תוכנת CRM?
אני קודם אתן את ההסבר הטכני אבל תיבהלו – בהמשך יגיעו הסברים ודוגמאות מחיי היומיום שלכם. מערכות CRM הן בדרך כלל פלטפורמות מבוססות על ענן שמנהלות את מערכות היחסים שלך מול לקוחות נוכחיים ופוטנציאלים (=לידים). זהו מקום מרכזי שיכול להיות נגיש למספר אנשים בתוך העסק שלכם למעקב אחר נתוני לקוחות, אינטראקציות והערות. ללא תוכנת ניהול קשרי לקוחות – העסק שלכם יכול לפספס הרבה הזדמנויות צמיחה והגדלת הכנסות, ובאופן כללי, לא חבל על כל העבודה הקשה שאפשר להעביר לאוטומט?
מה ה-CRM הנכון יכול לעשות בשביל העסק הקטן שלך?
✅להחליף גיליונות אלקטרוניים, מסדי נתונים ואפליקציות המשמשים למעקב אחר נתוני לקוח.
✅ לעקוב אחר תקשורת מלקוחות קיימים ופוטנציאליים, כולל מילוי טפסים, קביעת שיחות, פגישות, שליחת מיילים, תזכורות וחוזים
✅תצוגה אחידה, ברורה ופשוטה של כל לקוח – שתהיה גלויה לכל צוותי מכירות ושירות הלקוחות לפי הרשאות
✅ מעקב אחר פעילות מכירה, מדדים וניהול פרויקטים.
מה חשוב לחפש ב-CRM לעסקים קטנים
כמו שבטח יצא לכם כבר לראות, יש מגוון רחב של תוכנות CRM בשוק – והבחירה בניהם יכולה להיות די מאתגרת. כעסק קטן, חשוב לא להתפתות לכל הרעשים שמגיעים מכל כיוון ולדעת לסנן מה חשוב לעסק שלכם…
כי כל עסק יצטרך מערכת CRM אחרת ועם התאמות, בגלל זה אני אף פעם לא ממליץ לבעלי עסקים/ארגונים/חברות לנסות לעשות את המעבר הזה לבד, כי אתם יכולים ללכת לאיבוד, להיבהל ולפספס כאן משהו חשוב.
כחלק מתהליך האפיון שאני עובר מול הלקוחות שלי – אנחנו ממש מבינים לעומק את הצרכים והכאבים שיש לכם בעסק, וכך בוחרים מערכת CRM שבאמת מתאימה לכם. אבל רגע, זה לא נגמר שם. כמו שאמרתי קודם, אין פתרון אחד שמתאים לכל העסקים, ולכן – כשאתם בוחרים לעשות את התהליך הזה עם גורמים מקצועיים – תהיה התאמה אישית של המערכת ואתם לא "סתם" תקפצו למים העמוקים האלה. אנחנו נלווה את העסק שלכם ונתאים דוחות, שדות, כפתורים, לוחות ומסכים הכול כדי שיהיה לכם הכי נוח שיש.
וכמובן – שאנחנו דואגים לבצע את ההטמעה והאינטגרציה בפועל עם המערכות שאתם כבר עובדים איתם.
וכמובן- זה לא נגמר שם. כשאתם עושים את זה בליווי של סוכנות מקצועית אתם מקבלים ליווי שוטף ותמיכה טכנית, ככה שגם אם אתם תצטרכו עזרה – אנחנו שם! וזה באמת על רגל אחת למה כדאי לעשות את זה לא לבד, ואני לא אומר את זה רק כי אני רוצה אותכם כלקוחות שלי 😉 אלא באמת מניסיון ובאהבה רבה.
אז עכשיו אחרי שהדברים האלה נאמרו, בואו נדבר מה חשוב לבדוק שיהיה במערכת הCRM שלכם.
אוטומציה שיווקית
אני תמיד ממליץ לבחור במערכות CRM שמשלבות גם אוטומציה שיווקית – זה יאפשר לכם במידת הצורך למזג את כל מה שנוגע לשיווק בדוא"ל, מדיה חברתית ומודעות ולרוב מערכת CRM טובה תוכל לבטל את הצורך במספר תוכנות כפי שאתם בוודאי עובדים היום.
אינטגרציות
זה נכון שבתוכנות CRM יש יותר ויותר פיצ'רים מובנים – אבל עדיין יכול להיות שתצטרכו לשמור ולהיות מסונכרנים (לפחות בהתחלה) עם כלים נוספים. לכן חשוב לחפש אחר תוכנות CRM שיכולות לעבוד עם כלים כמו QuickBooks, Google Workspace או Zoom, Asana ,Microsoft 365. כך שתוכלו להמשיך להשתמש בהם אם תרצו.
שירות לקוחות
אני מדגיש את זה לעסקים קטנים שלא תמיד יש להם מחלקה או איש טכני צמוד שיכול לפתור להם בעיות – בדקו שאתם פונים לחברה שמספקת שירות לקוחות טוב ובשעות נוחות, בין אם זה בדוא"ל, צ'אט או בטלפון, מה שהכי נוח לכם.
מדרגיות
מכיוון שרוב העסקים הקטנים לא זקוקים לפונקציונליות CRM מנופחת בטח שלא בהתחלה – אני תמיד ממליץ לחפש תוכנות CRM שמאפשרות כניסה נוחה, בסיסית (לפי הצורך שלכם) אך עם יכולת להתרחב תוך כדי תנועה. גמישות היא מילת המפתח!
שאלות נוספות שכדאי לכם לשאול שיעזרו לכם לבחור במערכת CRM
מערכת הCRM הטובה ביותר לעסק שלך היא כזו שתענה על הצרכים העסקיים שלכם. הנה כמה שאלות שאני תמיד שואל את הלקוחות שלי ושכדאי לכם לשאול את עצמכם:
- מהן נקודות הכאב העיקריות של העסק שלכם? איזו בעיה הייתם רוצים לפתור?
- איזה ערך מוסף הייתם רוצים לקבל ממערכת CRM? לדוגמה, אולי זה חיסכון זמן? ייעול תהליכים? שמירה על לקוחות מעורבים? הגדלת הכנסות?
- תמיד קראו ביקורות של לקוחות אחרים על מערכת הCRM שאתם מעוניינים בה.
אילו תוכנות CRM הכי מומלצות לעסקים קטנים?
בסקירה הזו של מערכות CRM לעסקים קטנים לקחתי בחשבון גורמים שונים כמו עלויות חודשיות ושנתיות, פיצ'רים חשובים כדי לעזור לכל עסק להתאים ולבחור את מערכת הCRM הטובה ביותר עבורו. העלות החודשית הממוצעת עומדת על כ-17$ למשתמש, אם יש לכם ארגון גדול ואתם צריכים גישה למספר רב של מחלקות אז המחירים יכולים להיות סביב ה-70$ דולר לחודש, תלוי בכל תוכנה.
CRM זוהו ZOHO
Zoho, זוהו, הוכתרה בשנת 2020 כמערכת CRM הטובה ביותר. עם רשת גלובלית של למעלה מ-150,000 עסקים ב-180 מדינות, אין ספק שזה אחד הספקים המובילים ואני גם עובד איתו באופן קבוע וממליץ עליו ללקוחות רבים. זוהו מציעה מגוון רחב של מוצרים למייל, הנהלת חשבונות, פגישות מקוונות, אבטחת סייבר, גיוס עובדים ועוד.
היתרון הגדול של זוהו בעיני זה שהיא מספקת מענה רחב עם מגוון של מוצרים, זה יכול להתאים לעסקים קטנים שרוצים להתנסות בכמה פיצ'רים במחיר יחסית נמוך ממתחרים אחרים (חלק אפילו בחינם).
בנוסף, מה שאני אוהב במערכת ניהול קשרי לקוחות של זוהו זה חווית המשתמש הנהדרת ועם מגוון פתרונות לעסקים תחת קורת גג אחת.
כדאי לדעת: הם משלבים בינה מלאכותית בשם ZIA שהיא ממש עוזרת המכירות שלכם והיא עוזרת לצוותים לטפל בבעיות של לקוחות, ניתוח רשומות, ניתוחים עסקיים ועוד.
מה היתרונות של זוהו?
✅ אוטומציות זמינות בכל התוכניות, אפילו בתוכנית החינמית
✅התחייבות להחזר כספי
✅ קל ונוח לשימוש
חסרונות
❌ אין פיצ'רים AI לתוכניות חינמיות
❌ שירות לקוחות עם זמני המתנה ארוכים
❌ אין צ'אט או תמיכה טלפונית למשתמשים חינמיים – ולקוחות משלמים שרוצים תמיכה פרימיום יצטרכו תשלום נוסף
מערכת CRM מאנדיי – Monday:
Monday.com היא פלטפורמה המציעה סביבת עבודה (Work OS) שמבוססת ענן לניהול משימות ופרויקטים גם לעסקים קטנים. כמי שיוצא לו לעבוד המון, להתאים ולהטמיע מערכות CRM לעסקים – אני חושב שמאנדיי היא אחת מהכלים הנוחים ביותר לניהול פרויקטים ולעסקים שמרגישים שהם "טובעים" במשימות, עובדים ותהליכים – מאנדי תעשה לכם סדר! התוכנה עשירה בפיצ'רים שכולם ניתנים להתאמה אישית.
היתרונות של Monday.com
✅ התאמה אישית למגוון תחומים
✅ לוחות ללא הגבלה לכל התוכניות
✅ תמיכת לקוחות 24/7 לכל התוכניות (צ'אט, אימייל)
חסרונות
❌התמיכה הטלפונית מיועדת לשאלות חיוב בלבד
❌ חלק מהלקוחות מתלוננים על חווית אפליקציה גרועה
❌ יקרה לפרויקטים קטנים.
לקריאה נוספת על מערכת מאנדיי 👈🏽
מערכת CRM Fireberry
Fireberry היא תוכנת CRM מבית Powerlink והיא פשוטה למדי לתפעול. אחד הדברים שאני יותר אוהב בה זה היכולת שלה להתאים לצרכים של העסק וזה לא משנה מה הגודל שלכם. היא עוזרת לייעל תהליכי מכירה, לשמור על לקוחות מעורבים ולהוביל לגדילה עסקית בריאה.
תוכלו לקבל תמונה של 360 על העסק שלכם בכל רגע ולשמור על תקשורת נוחה מול הלקוחות והלידים שלכם. בכל רגע נתון תוכלו להתעדכן בסטטוס של כל פרויקט ולקבל הצצה לפגישות ומשימות שיש לכם בכל יום. האוטומציות של Fireberry עוזרות לעסקים קטנים להפוך תהליכים ידניים וארוכים לתהליכים מהירים על אוטומט ולייעל את כל תהליך המכירה.
אולי יעניין אותכם לקרוא גם על מערכות לידים מומלצות לשנת 2024>>
כדאי לדעת: פיירברי היא חברה ישראלית ולכן כשאתם בוחרים בהם אתם בוחרים כחול לבן 😊
יתרונות:
✅ מחירים נוחים לעסקים קטנים
✅ ניתוח נתונים בלייב
✅ זמינות במובייל (ובשעון ישראל).
חסרונות:
❌ לוקח זמן להטמיע את המערכת
❌ תמיכה טכנית בתשלום בלבד
❌ הטמעה מורכבת
לקריאה נוספת על מערכת פיירברי 👈🏽
כמה מילים לסיכום,
מערכות CRM חשובות ומתבקשות בכל עסק שרוצה לשפר את היעילות, קשרי לקוחות ובאופן כללי לראות צמיחה עסקית. רוצים להטמיע מערכת CRM בעסק שלכם לא יודעים מאיפה להתחיל? נעים להכיר, קוראים לי ניצן רונן בעלים של סוכנות אוטומשן מתמחה במערכות CRM ובאוטומציות. בואו נקבע פגישה ונבין בדיוק מה עסק שלכם צריך 😊 השאירו פרטים ואני אחזור אליכם בהקדם.