מה ההבדל בין מערכת CRM למערכת ניהול פרויקטים?

בעולם העסקים המהיר של היום, חברות' עסקים וארגונים מכל הגדלים מסתמכות על תוכנות או אפליקציות שיעזרו לנהל את הפעילות, הלקוחות והפרויקטים שלהן בצורה יעילה יותר. שני סוגים פופולריים של מערכות הם מערכות ניהול קשרי לקוחות (CRM) ומערכות ניהול פרויקטים, ואם אתם כאן בטוח שמעתם עליהן, פשוט אתם קצת מבולבלים ולא בטוחים מה העסק שלכם צריך. בעוד ששניהם הם כלים נהדרים ומועילים כל אחד בדרכו, הם משרתים מטרות שונות ומספקים צרכים עסקיים שונים. במאמר זה, נחקור את ההבדלים העיקריים בין שתי המערכות הללו, את חשיבותן ומתי כדאי להשתמש בפתרון משולב.

מה זה מערכת CRM?

מערכת CRM היא תוכנה שנועדה לעזור לעסקים לנהל את האינטראקציות והיחסים שלהם עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים. מטרתה העיקרית היא לשפר את שביעות הרצון והשימור של הלקוחות על ידי ייעול תהליכים, שיפור התקשורת ומתן מסד נתונים מרכזי למידע על הלקוחות.

המאפיינים העיקריים של מערכת CRM כוללים בדרך כלל:

  • ניהול אנשי קשר: אחסון וארגון פרטי יצירת קשר עם לקוחות, היסטוריית תקשורת והעדפות.
  • ניהול לידים: מעקב וטיפוח לידים של לקוחות פוטנציאליים דרך משפך המכירות.
  • אוטומציה של מכירות: אוטומציה של משימות מכירה שחוזרות על עצמן, כגון מעקבים והפקת הצעות מחיר – אבל זה לא מסתכם רק בזה. אפשר גם לעשות אוטומציות לרשתות חברתיות, לאמיילים, לגבייה והפקת מסמכים בכללי ועוד – הכול תלוי במה שהעסק שלכם צריך. 
  • ניתוח ומתן דוחות : מתן תובנות לגבי התנהגות לקוחות, ביצועי מכירות ויעילות מסע פרסום שיווקי.
    מערכות CRM חיוניות לעסקים שמתעדפים מאמצי שירות לקוחות, מכירות ושיווק. על ידי תצוגה מקיפה של המסע של כל לקוח, חברות יכולות לספק חוויות מותאמות אישית ולבנות מערכות יחסים חזקות יותר.

ומה זה בדיוק מערכת לניהול פרויקטים?

מערכת ניהול פרויקטים היא תוכנה שנועדה לעזור לצוותים לתכנן, לארגן ולבצע פרויקטים ביעילות. מטרתו העיקרית היא להבטיח שהפרויקטים יסתיימו בזמן, במסגרת התקציב, ובהתאם לדרישות שצוינו.
המאפיינים העיקריים של מערכת ניהול פרויקטים כוללים בדרך כלל:

  • ניהול משימות: יצירה, הקצאה ומעקב אחר משימות ותתי משימות פרויקט.
  • הקצאת משאבים: תזמון והקצאת משאבים (אנשים, ציוד וכו') למשימות ספציפיות.
  • כלי שיתוף פעולה: מאפשר תקשורת צוות, שיתוף קבצים ועדכונים בזמן אמת.
  • תרשימי גאנט וקווי זמן: הצגת לוחות זמנים של פרויקטים, תלות ונתיבים קריטיים.
 

מערכות ניהול פרויקטים הן חשובות מאוד לעסקים המבצעים פרויקטים מורכבים עם מספר משימות, מועדים וחברי צוות. על ידי אספקת פלטפורמה מרכזית לתכנון וביצוע פרויקטים, מערכות אלו מסייעות להבטיח שפרויקטים מועברים בהצלחה וביעילות.

ידיים מול טאבלט עם מערכת ניהול פרויקטים פתוחה

אוקיי, הבנתי - אז מה ההבדלים בניהם?

בעוד שמערכות CRM וניהול פרויקטים הן כלים חשובים, כמו שאמרתי בהתחלה – הם נותנים מענה לצרכים שונים לגמרי, אז בואו נדבר תכלס, מה ההבדלים בניהן? 

מיקוד: מערכות CRM ממוקדות בלקוח, ומתמקדות בניהול קשרי לקוחות, מכירות ופעילויות שיווקיות. מערכות ניהול פרויקטים, לעומת זאת, הן ממוקדות בפרויקט, ומתמקדות בתכנון, ביצוע והעברת פרויקטים בהצלחה.
משתמשים: מערכות CRM משמשות בעיקר צוותי מכירות, שיווק ושירות לקוחות, בעוד שמערכות ניהול פרויקטים משמשות מנהלי פרויקטים, חברי צוות ובעלי עניין המעורבים בהעברת הפרויקט.
נתונים ותהליכים: מערכות CRM מנהלות נתוני לקוחות, כמו לדוגמה מידע ליצירת קשר, היסטוריית תקשורת והזדמנויות מכירה. מערכות ניהול פרויקטים מנהלות את נתוני הפרויקט, כגון משימות, לוחות זמנים, משאבים ותוצרים.
דיווח וניתוח: מערכות CRM מספקות תובנות לגבי התנהגות לקוחות, ביצועי מכירות ויעילות מסע פרסום שיווקי. מערכות ניהול פרויקטים מציעות דיווח וניתוח הקשורים להתקדמות הפרויקט, ניצול המשאבים וביצועי הפרויקט.  

ואיך אני אדע מה עדיף?

הבחירה בין מערכת CRM למערכת ניהול פרויקטים תלויה בצרכים ובסדרי העדיפויות העסקיים שלכם. אם ההתמקדות העיקרית שלכם היא בניהול קשרי לקוחות, מכירות ומאמצי שיווק, מערכת CRM תהיה מתאימה יותר. עם זאת, אם העסק שלך סובב סביב אספקת פרויקטים מורכבים עם מספר משימות וחברי צוות, מערכת ניהול פרויקטים תתאים יותר. לפעמים חלק מהעסקים עשויים להפיק תועלת משימוש בשתי המערכות במקביל, שכן הן יכולות להשלים זו את זו ולספק פתרון מקיף יותר לניהול קשרי לקוחות וניהול פרויקטים.

פתרון אפשרי: לשלב את שני העולמות

בגלל הדרישה וביקוש – יש הרבה ספקים שכבר זיהו את הצורך בפתרונות שמשלבים את היתרונות של מערכת CRM בין מערכת ניהול פרויקטים פלטפורמות משולבות אלו, כגון Monday.com, מציעות מרחב עבודה מאוחד שבו צוותים יכולים לנהל קשרי לקוחות, צינורות מכירות והגשת פרויקטים בתוך פלטפורמה אחת. תוכלו לקרוא עוד על מערכת מאנדיי קום במדריך הזה. 

פתרונות משולבים יכולים להיות מועילים במיוחד לעסקים שצריכים ליישר קשר הדוק בין הפעילויות מול הלקוחות שלהם לבין ביצוע הפרויקט. לדוגמה, סוכנות שיווק יכולה להשתמש בפלטפורמה משולבת לניהול קשרי לקוחות, לעקוב אחר לידים והזדמנויות, ובו זמנית לתכנן ולבצע קמפיינים שיווקיים או פרויקטים יצירתיים עבור אותם לקוחות.
על ידי איחוד כלים מרובים לפלטפורמה אחת, פתרונות משולבים יכולים לייעל את זרימות העבודה, לשפר את שיתוף הפעולה ולספק ראייה הוליסטית יותר של הפעילות העסקית.


מצד שני, זה לא תמיד פתרון שמתאים לכל העסקים. כלומר, יהיו בעלי עסקים שאני אמליץ להם לקחת מערכת CRM ומערכת ניהול פרויקטים ולעשות אינטגרציה בניהן. כלומר, חשוב שתבינו שאין פה כלל אצבע שמתאים לכולם-צריך לבחון את סוג העסק, הגודל, הצרכים היומימיים, התקציב ועוד. אני יודע שזו תשובה קצת מעצבנת וכללית 🙂 אבל אם אתם ממש סקרנים לדעת מה מתאים לכם,  יש למטה טופס שתוכלו להשאיר פרטים ואני אדאג לחזור אליכם ונראה מה בדיוק העסק שלכם צריך!

מערכת CRM

כמה מילים אחרונות

בשורה תחתונה – מערכות CRM מתמקדות בניהול קשרי לקוחות, פעילויות מכירות ושיווק, בעוד שמערכות ניהול פרויקטים מכוונות לתכנון, ביצוע והעברת פרויקטים בהצלחה.
בעוד ששתי המערכות הן חשובות ואני ממליץ לעסקים רבים לשלב בניהם – עסקים עשויים להפיק תועלת משימוש בפתרון משולב המציע את הטוב משני העולמות. פלטפורמות משולבות אלו יכולות לעזור לארגונים לייעל את הפעילות שלהם, לשפר את שיתוף הפעולה ולספק מבט מקיף על קשרי לקוחות וביצוע פרויקטים.

אם יש לכם עוד שאלות או שאתם לא יודעים איזה מערכת CRM או ניהול פרויקטים כדאי לכם לבחור – דברו איתי, אשמח לעזור לכם 🙂  השאירו פרטים למטה ואני אדאג ליצור קשר בהקדם.  

פאוורלינק crm
מעוניינים לשמוע מידע נוסף?

נשמח לעזור! מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי:

רוצים עסק אוטומטי?

מוזמנים להשאיר פרטים כאן: