Asana ו-monday.com הן שניהם מערכות לניהול פרויקטים מצוינות ואני אומר את זה בלב שלם! משהו שמשותף לשניהן זה שהן מאוד קלות לשימוש, עם תוכניות חינמיות וגם בתשלום שמתאימות לעסקים קטנים וגם לארגונים גדולים. אבל גם אם אתם עסק קטן – תוכלו היות בטוחים שתמצאו לעצמכם מסלול מתאים ומשתלם. זה בדיוק היופי ב-2 המערכות הללו.
בשורה תחתונה – גם לאסאנה וגם למאנדיי קום יש יתרונות וחסרונות, אני כבר מאמלק ואומר: אין באמת בחירה שהיא "יותר" טובה. זה הכול תלוי בכם, בעסק שלכם ובצרכים שלכם. זו תשובה מעצבנת אבל זו האמת, ובכל מקרה הכנתי כאן סקירה מלאה שמשווה בין אסאנה ומאנדיי קום עם כל מה שחשוב לדעת! אז קדימה, בואו נצלול.
אסאנה או מאנדיי? ראש בראש! 🤛🏽🤜🏽
רוב העסקים ימצאו את monday.com כבחירה – המערכת שלהם מאוד קלה יותר לשימוש, מהיר יותר להתחיל עם המערכת (ממש עניין של כמה דקות) ויש שם כלי ניהול משימות, נתונים וכלי שיתוף פעולה טובים יותר מאשר Asana (לדעתי המקצועית), בונוס נוסף מבחינתי שלמאנדיי קום יש תמיכה 24/7 כשהשתמשתי בשירות הזה במהלך בדיקה, הוא סופק במהירות ועזר לי לפתור את הבעיה שהצגתי להם.
אבלללל, ל-Asana יש אינטגרציות טובות יותר ואפשרויות יצירת זרימת עבודה משודרגות, ועדיין קיבלה ציון מעולה במבחני קלות השימוש שלנו, ותכונות לוח המחוונים האנליטיות היו היחידות שחשבתי שהתקרבו לזה של monday.com.
אם אתם מוגבלים בתקציב, אז המחירים של מאנדיי קום עשויים להיות מפתים יותר בהשוואה למחירים של אסאנה שיקרים יותר בהשוואה אליהם, אבל נדבר על זה עוד בהמשך הסקירה.
לאיזה עסקים/ארגונים מאנדי קום מתאימה יותר?
מאנדיי קום מתאימה למשתמשי תוכנת ניהול פרויקטים מתחילים שרוצים כלי קל לשימוש להתחיל איתו. זה ללא ספק הכלי הידידותי ביותר לניהול פרויקטים שבדקנו, ואתם לא צריכים להיות שפיצים בטכנלוגיה או איזה שהיא הבנה קודמת, בקיצור – מתאים גם לטכנופוביים. כפי שציינתי למעלה, שירותי התמיכה שניתנים שם 24/7 פירושה שאתם לא צפויים להיתקל יותר מדי בבעיות לאורך זמן.
אני גם ממליץ על monday.com על פני Asana לכל עסק בתקציב מצומצם, שכן ל-monday.com יש תוכניות זולות בהרבה. monday.com גם טוב יותר עבור צוותי פרויקטים שזקוקים לקווי תקשורת קבועים.
למי אסאנה הכי מתאימה?
אני ממליץ על אסאנה אם גורם קבלת ההחלטות העיקרי שלכם עבור תוכנת ניהול פרויקטים הוא כיצד היא תשתלב בערימת התוכנה הקיימת שבה אתה משתמש כעת בעבודה. בעוד שלמאנדיי יש מספר אינטגרציות שימושיות, Asana תתחבר בצורה חלקה לעשרות אפליקציות ותייצר לכם דוחות מותאמים אישית.
Asana vs monday.com: השוואת פונקציות ופיצ'רים
גם Asana וגם monday.com מציעות מגוון של פיצ'רים שיאפשרו לכם לנהל את הצוות ואת הפרויקטים שלכם ביעילות.
התוכנה הטובה ביותר לניהול משימות: monday.com
עבור ניהול משימות, גם Asana וגם monday.com מקבלות ציונים גבוהים מבחינתי.
תצוגות פריסה ופרויקטים
בכל הנוגע לפריסה שלהם ולתצוגות השונות המוצעות, monday.com ו-Asana די דומות. Asana מאפשרת למשתמשים לעקוב אחר פרויקטים בזמן אמת, עם תכונת פורטפוליו שמקבצת פרויקטים מתמשכים לפי קטגוריה, רמת השלמה או עדיפות, כאשר כל משימות שהתאחרו נראות בבירור. כל פרויקט מקבל מחוון סטטוס, עם דרגות הכוללות "במסלול", "בסיכון" או "לא במסלול".
monday.com – אשר כעת משווקת את עצמה יותר כפלטפורמת "ניהול עבודה" – מתחילה באופן טבעי עם תצוגת "מרחב עבודה", שבתוכה ניתן ליצור תיקיות, תיקיות משנה ולוחות שונים. המשמעות היא שזו אפשרות מצוינת לצוותים שלא רק צריכים מקום לניהול פרויקטים אלא גם את כל שאר הפעולות שלהם במקום העבודה.
כשבדקתי את התוכניות של monday.com, גיליתי שהפריסה הייתה אפילו פחות עמוסה מאסאנה, שבעצמה יש ממשק מסודר למדי.
התחלת פרויקט באתר
monday.com היא פשוטה להפליא – אתם תוכלו בקלות ליצור לוח ולאחר מכן להוסיף לו משימות. לאחר מכן תוכלו לפצל את המשימות שלכם לקבוצות שונות. הממשק המינימליסטי גרם לכך שלא הרגשתי מוצף מהתהליך ומהפיצ'רים במהלך ההגדרה – אסאנה הרגישה מעט יותר עמוסה בהשוואה – אבל לא ביחס למתחרות אחרות.
גם monday.com וגם Asana מספקות תצוגות שונות שבהן תוכלו להשתמש כדי ממש לדמיין את המשימות/התקדמות המשימות שלכם – כולל תצוגת טבלה, לוח Kanban, תצוגת גנט/ציר זמן, תצוגת רשימה ותצוגת גיליון אלקטרוני.
ניהול משימות
מצאתי את כל התהליך של ניהול המשימות מאוד אינטואיטיבי בעת השימוש ב-monday.com וגם ב-Asana – ניתן לבצע את רוב השינויים בלחיצת כפתור בלי ללכת לאיבוד.
אגב Asana מציעה הצעות אוטומטיות לגבי המשימות שצריך לקשר זו לזו. למרות ש-monday.com אינו מציעה זאת, יש לה גם כלי בינה מלאכותית שנמצא כעת בגרסת בטא, אך יכול לבצע יצירת משימות אוטומטית בהתבסס על תשומות בסיסיות הקשורות ליעדי הפרויקט שלכם.
אולי תרצו לקרוא גם על כל מה שחשוב לדעת על תוכנה לניהול פרויקיטים.
מערכות CRM נוספות שיכולות לעניין אותך:
לגמישות ונוחות המרבית – אסאנה!
עוד סיבה שאני נותן עוד קול לאסנאנה זה הנוחות והגמישות של אסאנה. שלא תבינו לא נכון – גם מאנדיי עושה את זה טוב, אבל לתחושתי אסאנה קלה וברורה יותר. הנה כמה דברים שכדאי לדעת:
תמיכת קבצים מלאה
המערכת תומכת בכל פורמט קבצים אפשרי והיא מאוד לעבוד בשיתוף פעולה עם עוד אנשים בצוות. היא גם מאוד קלה לשימש, יותר ממאנדיי – הממשק שם אינטואטיבי כך שתוכלו לתת לצוות שלכם להתנסות ולללמוד אותה בקלות.
גמישות מרבית
אסאנה מאפשרת לכם לבנות לוחות משימות מאפס בצורה ידנית – כמו שנוח לכם ועל סמך הפרמטרים שהכי חשוב לכם לכלול שם. תוכלו להגדיר גם איזה משימות חשוב לכם לעקוב אחרי ואת סגנון התצוגה שמגיע עם כמה אופציות מאוד נוחות.
אפשרויות תצוגת נתונים
יש 6 אפשרויות ווידג'ט זמינות בכל התוכניות בתשלום של monday.com. ישנם 6 סוגי תרשימים מוגדרים מראש ותוכלו ליצור תרשימים מותאמים אישית על ידי העברת נתונים משדות מותאמים אישית. בסך הכל, בונה התרשימים המותאמים אישית של monday.com הוא הרבה יותר פונקציונלי מזה של Asana. monday.com מאפשרת לכם "לערום" תרשימים עם 3 פרמטרי מעקב, ולייצא את הנתונים ישירות מהם אם אתם צריכים אותם במקום אחר.
בדומה מאוד לAsana, גם כלי הדמיית הנתונים של monday.com מוגבלים בתוכנית החינמית, אך הם קלים במיוחד לשימוש והם מעדכנים אותם כל הזמן. משתמשי monday.com יכלו לעגן ווידג'טים, מה שמסיר את העומס סביב חלקי נתונים חיוניים המאוחסנים ומוצגים על לוחות מחוונים. זה מקל הרבה יותר להתמקד במידע ספציפי.
התוכנה הכי טובה לאינטגרציות: אסאנה
בעוד ל-monday.com יש מגוון רחב של אינטגרציות וזוכה לציון מכובד אצלי – כאן אסאנה לוקחת הודות לספרייה ענקית של למעלה מ-200 אפליקציות, תוכניות וכלים.
אינטגרציות כספים, משאבי אנוש ודוחות
לאסאנה יש יותר מ-18 שילובי אפליקציות פיננסיות, כמו גם 35 אפליקציות דיווח שהיא מתחברת אליהן כולל Tableau ו-Looker.
זה הרבה יותר ממה ש-monday.com זמינה עבור שתי קטגוריות האינטגרציה הללו.
דואר אלקטרוני ו-CRM
monday.com מציע חיבורים חלקים למגוון אפליקציות שיווק, כגון אינטגרציות Canva ו- Miro. כמובן, monday.com מציעה גם פלטפורמת CRM ייעודית משלה שתוכל להוריד ולהשתמש לצד פלטפורמת ניהול העבודה של monday.com.
Asana, לעומת זאת, משתלבת עם Adobe Creative Cloud, Wistia ו-Canva.
לבניית אוטמציות - אסאנה
לאסאנה יש את אחד מבוני האוטומציה הטובים ביותר מבין עשרות הכלים לניהול פרויקטים שבדקתי. זה היה פשוט מאוד לשימוש ומאוד מובן, כלומר לא לקח הרבה זמן בכלל לייעל משימות אדמיניסטרטיביות שחוזרות על עצמן כמו הודעה לחברי הצוות כשהמשימות הושלמו.
סקירות נוספות שעשויות לעניין אותך:
עלויות אסאנה לעומת מאנדיי
Asana מציעה שלוש תוכניות בתשלום, החל מ-$10.99 למשתמש, לחודש, בתוספת תוכנית אחת בחינם. לעומת זאת, monday.com מציעה שכבה חינמית יחד עם ארבע תוכניות בתשלום, החל מנקודת המחיר הנמוכה מעט של $9 למשתמש, לחודש.
תוכניות תמחור של אסאנה
שלוש התוכניות בתשלום של Asana הן תוכנית Starter ($10.99 למשתמש, לחודש), התוכנית המתקדמת ($24.99 למשתמש, לחודש), ותוכנית Enterprise (תמחור מותאם אישית). יש גם תוכנית חינמית זמינה, אבל היא די מוגבלת, ותוכנית Enterprise+ עם כמה תכונות נוספות.
Asana Starter ($10.99 למשתמש, לחודש) מוסיף תכונות כולל ציר זמן אבני דרך, שדות מותאמים אישית, תבניות מותאמות אישית, חיפוש מתקדם וחומרי הדרכה. בנוסף, Asana תגדיל את מגבלת השדה המותאם אישית שלה ביוני 2023 מ-30 ל-100, כך שתוכל להתאים אישית עוד יותר היבטים של הפרויקט שלך.
Asana Business ($24.99 למשתמש, לחודש) מגיע עם הכל בתוכנית Starter, בתוספת תיקי פרויקטים של צוות ותצוגת עומס עבודה כדי לראות את המשימות של כל משתמש במבט מהיר, בין שאר התכונות. זוהי תוכנית Asana הראשונה עם אוטומציה מותאמת אישית באמצעות בונה האוטומציה האינטואיטיבית של Asana.
תוכניות תמחור monday.com
למאנדיי יש תוכנית בחינם, בתוספת ארבע תוכניות בתשלום. זוהי תוכנית הפרויקטים הבסיסיים שבאמת בולטת כחבילה בעלת ערך טוב, עם מגוון מצוין של תכונות ומחיר זול יותר (9$ למשתמש, לחודש) מאשר תוכנית ה-Starter המקבילה של Asana ($10.99 למשתמש, לחודש). י
התוכנית הסטנדרטית ($12 למשתמש, לחודש) כוללת את תרשים גנט שהושמט מתוכנית הפרויקטים הבסיסיים כלולה, בתוספת אוטומציות (250 לחודש), תצוגת לוח שנה וגישה לאורחים. גם האחסון גדל ב-20GB.
תוכנית ה-Pro עולה 19 דולר למשתמש, לחודש, וכוללת עמודת נוסחה, לוחות פרטיים, מעקב אחר זמן ותצוגת תרשים, כמו גם אוטומציות ואינטגרציות נוספות. התוכנית הארגונית במחיר מותאם אישית מוסיפה מגבלת תעריף API גבוהה יותר, תמיכה ברמה גבוהה יותר, יומני ביקורת וכמות עצומה של 250,000 פעולות בחודש הן עבור אוטומציות והן אינטגרציה
אז מה השורה התחתונה? מה עדיף?
למרות שגם monday.com וגם Asana הן בחירות טובות – כמו שאמרתי בהתחלה, זה הכול שאלה של מה אתם צריכים.
מאנדיי מציעה שירות טוב יותר לעסקים בכל הגדלים. יש להם ממשק ברור יותר מאשר לאסאנה ויש לו תכונות שיתופיות כמו לוח ציור מקוון וכלי עריכת מסמכים שאסאנה לא מציעה, כמו גם צ'אט תמיכה טכנית 24/7.
ובכל זאת, Asana מציעה מגוון גדול דומה של תכונות, תבניות ואחד מבוני האוטומציה הטובים ביותר בשוק. עם זאת, התוכניות של Asana יקרות יותר.
יש לכם עוד שאלות? רוצים להתאים מערכת CRM לצרכים שלכם? צרו קשר עם סוכנות אוטומשן!