אם אתם כאן, סביר להניח שאתם בעלי חנויות איקומרס – ואני יודע, שאין לכם זמן. יש כל כך הרבה מה לעשות, כל כך הרבה שקל לטבוע במשימות האינסופיות. חנויות האיקומרס הכי רווחיות משתמשות באוטומציה שיווקית שהופכות את רוב המשימות האלה – לתהליכים פשוטים שעובדים על אוטומט.
מחקרים מראים כי 49% מחנויות האונליין משתמשות בצורה כלשהי של אוטומציה שיווקית. היתרון העיקרי הוא שזה חוסך לכם ולצוות השיווק שלכם המון זמן. יתרון נוסף הוא שתוכלו לבצע אופטימיזציה טובה יותר לשווק שלכם ולהגדיל בצורה דרמטית את ההכנסות שלכם.
אז איך עושים את זה? ואיזה אוטומציות מומלצות לכל בעל חנות איקומרס?
כל התשובות במדריך הזה, בואו נתחיל!
איך אוטומציות איקומרס יכולות לשנות לכם את העסק?
באחד הפרויקטים שלי, יצא לי לעבוד עם בעלת חנות איקומרס, קוראים לה שרה – שהתמודדה עם כמה אתגרים. שרה נהגה להשקיע שעות רבות בעיבוד ידני ובסיווג הזמנות של לקוחות, מה שהוביל לעיכובים ולטעויות מזדמנות במילוי ההזמנות. בעזרת אוטומציה, הטמענו מערכת ניהול הזמנות שארגנה אוטומטית הזמנות נכנסות, עדכנו את מצב המלאי. זה לא רק הפחית את עומס העבודה שלה אלא גם שיפר בצורה דרסטית את דיוק ההזמנות ואת זמני האספקה. כעת, לשרה יש יותר זמן להתמקד בהגדלת העסק שלה ובמתן שירות לקוחות מצוין, הכל הודות לכוח האוטומציה.
עוד מקרה, של בעל חנות איקומרס שסייעתי לו היה ליאור, שנאבק לעמוד בקצב של פניות ותלונות של לקוחות.
הוא נהג לבלות אינספור שעות בסינון מיילים והודעות מערוצים שונים, לעתים קרובות חסר שאילתות דחופות ולא הגיב באופן מיידי. על ידי הצגת צ'אטבוטים אוטומטיים של שירות לקוחות ומערכות מיון דוא"ל, ליאור הצליח לייעל את תהליכי התקשורת עם הלקוחות שלו. צ'אטבוטים אלה יכולים לספק תשובות מיידיות לשאלות נפוצות, בעוד שמערכת מיון הדוא"ל סיווגה הודעות לפי סדר עדיפות. זמני התגובה של ליאור השתפרו באופן משמעותי, ועכשיו הוא יכול לטפל ביעילות בבעיות של לקוחות, מה שהביא לשיעורי שביעות רצון גבוהים יותר.
אז מה זה בדיוק אוטומציה שיווקית בחנויות איקומרס ואיך זה יוכל לעזור לכם?
אוטומציה שיווקית זה בעצם תהליך ביצוע אוטומטי של משימות, תהליכים וקמפיינים שיווקיים.
זה נעשה באמצעות תוכנת אוטומציה ויכול לכלול דברים כמו קמפיינים אוטומטיים לשיווק בדוא"ל, תזמון פוסטים ברשתות חברתיות ותזמון קמפיינים בערוצי שיווק שונים כמו דואר אלקטרוני, SMS.
מהם היתרונות של אוטומציה שיווקית לחנויות אונליין?
אוטומציה שיווקית לאיקומרס מציעה מגוון אדיר של יתרונות שלא רק משפרים את היעילות התפעולית אלא גם מגבירים את חוויית המשתמש של הלקוח, ממקסמים חיסכון בעלויות ותורמים לצמיחה העסקית שלכם.
✅ תחסכו הרבה זמן
אתם יכולים לחסוך הרבה זמן וכסף באמצעות אוטומציות יחסית פשוטות. מגוון משימות שעד עכשיו עשיתם בצורה ידנית תוכלו להפעיל טייס אוטומטי ולבצע אותן במהירות ובקלות – בפחות עבודה וזמן.
✅ פילוח לקוחות משופר
כלי אוטומציה מאפשרים לחנויות לפלח את בסיס הלקוחות שלהן על סמך התנהגות, נתונים דמוגרפיים והעדפות, מה שמאפשר קמפיינים שיווקיים ממוקדים ומותאמים יותר.
✅ הגדילו את המכירות וההמרות
על ידי יצירה ופרסום תוכן והצעות רלוונטיות בזמן הנכון, אוטומציה תעזור לכם להגביר את שיעורי ההמרה ולהוביל ליותר מכירות, מה שכמובן יוביל להגדלת ההכנסה.
✅ טיפוח לידים
אוטומציה מטפחת לידים דרך משפך המכירות, ומספקת להם תוכן ומידע רלוונטי עד שהם יהיו בשלים לבצע רכישה.
אולי יעניין אותכם לקרוא גם סקירה על מערכות ניהול לידים מומלצות
5 דוגמאות לאוטומציות איקומרס שאתם חייבים להתחיל להשתמש בחנות שלכם
🤖 שליחת מיילים לאישור הזמנה
האינטראקציה הראשונה לאחר מכירה – זה למעשה דוא"ל שנשלח ללקוח עם אישור ההזמנה, זה צעד סופר חשוב. וקבלו עובדה מעניינת – מיילים לאישור הזמנה מקבלים את שיעור הקליקים הגבוה ביותר ואת שיעורי הפתיחה הגבוהים ביותר בממוצע, וזו הסיבה שחשוב מאוד להשתמש בהם בחוכמה. מה זה נותן לכם? עם קצת קריאטיב ומחשבה – תוכלו ליצור קשר עם הלקוח שלכם ולספק לו מידע, הנחות, ביקורות של לקוחות או מוצרים נוספים שהלקוח שלכם יכול להיות מעוניין לרכוש.
🤖שליחת מייל כשהמשלוח בדרך אליהם
הדבר השני שעליכם להפוך לאוטומטי הוא אישור יציאת המשלוח. משלוח הוא נושא חשוב עבור הלקוחות שלכם – ואם אתם לא מהירים בנושא זה עלול להרגיז ולהלחיץ את הלקוחות שלכם.
אוטומציה של אישור משלוח שמגיע ללקוח במייל (או בהודעה) יעניק ללקוח שלכם תחושה שאתם דואגים לו ושהמשלוח מגיע בזמן.
🤖 שליחת מייל במצבים של נטישת עגלה
נטישת העגלה היא בעיה ענקית עבור חנויות אונליין. למקרה שלא ידעתם, שיעור נטישת העגלה הממוצע עומד על 70%, כלומר 7 מתוך 10 משתמשים שמוסיפים משהו לעגלה עוזבים אותה מבלי להשלים את הרכישה (!). אז, איך מתקנים את זה? האמת שזה ממש פשוט.
קודם כל, עליכם להגדיר פופ אפ יציאה שנפתח מיד כשהמשתמש עומד לצאת מהחנות. הפופ יכול להציג איזה שהיא הטבה או הנחה בתמורה למייל של המשתמש. לאחר מכן, הגדירו סדרה של מיילים אוטומטיים שהמטרה שלהם היא להחזיר את הלקוח לאתר.
דרך מצוינת נוספת להפחית את נטישת העגלה היא על ידי שליחת הודעות SMS אוטומטיות. נכון שלא כל משתמש ישאיר אצלכם בקלות מספר טלפון (הרבה מעדיפים להשאיר רק מייל) אבל יהיו כאלה שכן. שיעורי הפתיחה של הודעות SMS עשוי להפתיע אותכם כיוון שהוא עומד על כ-15%.
🤖צ'אט בוט
אחד מהדברים שאתם בטח יודעים שחשוב לשים דגש עליהם זה כל מה שקשור לשירות לקוחות. ברגע שאתם עושים את זה טוב – תוכלו לשפר את שיעורי ההמרה, ממוצע הזמנה ולשמר לקוחות לטווח הארוך. כדי לעשות את זה כמו שצריך – אני ממליץ לכל חנות לשלב צ'אט בוט שמותאם אישית. יהיה לכם מעין נציג שירות שזמין ללקוחות שלכם 24/7 ולספק מענה על השאלות שלהם. זה יאפשר לכם לחסוך כסף, להגדיל את הפרודוקטיביות של העסק שלכם ולהשקיע את הזמן שלכם בצמיחת העסק. תוכלו לקרוא עוד על צ'אט בוטים במדריך הזה.
🤖 פרסונליזציה
פרסונליזציה בחנויות איקומרס זה ה-דבר, זה לא טרנד, זה הולך להישאר ורק להפוך למדויק יותר. מה זה אומר? שכדי שתצליחו להתאים ללקוח את המוצר המושלם – תצטרכו להתאים לו את המסרים, התמונות והמוצרים באופן אישי בהתאם להתנהגויות ולתחומי העניין שלו. חנויות אונליין רבות מציגות באנרים שונים לקונים וזרים ומצליחים להגדיל בצורה משמעותית את שיעורי ההמרה של האתר.
כדאי לדעת: משתמשים באוטומציית מיילים? מחקרים מראים ששימוש במסרים שמותאמים אישית (לדוגמה, שימוש בשם הפרטי) הם בעלי סיכוי גבוה יותר להיפתח (גבוה ב-27%!) עם שיעורי המרה גבוהים במיוחד.
פוסטים נוספים שכדאי לכם לקרוא:
תפסיקו לעבוד קשה ותתחילו לעבוד חכם!
אוטומציות שיווקיות לחנות אונליין לא רק יקלו על העומס שלכם – הם גם יוכלו לעזור לכם לחסוך המון כסף ולהתחיל להגדיל את העסק שלכם. אם אתם רוצים לעשות את הצעד הראשון ואין לכם מושג איך מתחילים – אשמח לעזור לכם עם זה! הסוכנות של מתמחה בכל מה שקשור לאוטומציה עסקית ואנחנו מלווים עסקים מאלף עד תף – החל מאפיון אסטרטגי, מתן פתרון טכנולוגי ועד לעיצוב חווית משתמש והטמעה – הכול בשביל לעזור לכם להיות יעילים ורווחים יותר.
לתיאום שיחה (ללא התחייבות) תשאירו את הפרטים שלכם בטופס ואני אחזור אליכם בהקדם 🙂