אוטומציה שיווקית כל מה שחשוב לדעת! (המדריך למתחיל)

תאמינו או לא, אם פעם היו משימות שגזלו מכם המון זמן ומאמץ – כמו שליחת מיילים (שיווקיים או פשוט פולואו אפ ללקוח) הוספת שיחות מכירה ליומן שלכם, פגישות, שליחת חשבוניות ואפילו פרסום ברשתות החברתיות – כל אלה כבר מזמן הוחלפו ובני אדם לא צריכים לעשות את הפעולות האלה ידנית. מה? כן, שמעתם נכון, לעשות את זה ידנית שייך לעולם הישן. כל הדברים האלה הוחלפו על ידי אוטומציה שיווקית, מה זה בדיוק, איך זה עובד ואיך זה הולך לעזור לעסק שלכם להגדיל מכירות ולחסוך ארגזים של כסף? כל התשובות בפוסט הבא.

מה זה אוטומציה שיווקית?

התוכנה עצמה היא הפלטפורמה שפועלת ברקע כדי לגרום לאוטומציה לקרות, בערך כמו העוזר/ת האישי/ת שלך. תוכנת אוטומציה שיווקית נכונה יכולה לעזור לכל עסק וחברה להיות מאורגנים יותר, להגדיל מכירות, לשפר את חווית הלקוח ולחסוך זמן אדיר.

אוקיי אז איך זה עובד?

לכולנו יש את הרשימה הזו של משימות ידניות שחוזרות על עצמן: תזכורות, מעקבים, דיווח, ניסוח מיילים. המשימות האלה אינן קשות, אבל הן מוציאות מהפוקוס מהמטלות המשמעותיות יותר שיכולות להיות להן השפעה גדולה יותר על השורה התחתונה. עם אוטומציה שיווקית, אתם יכולים לשנות ולהגדיר את התהליכים הידניים האלה פעם אחת ולשכוח מהם לתמיד. הקמפיינים שלכם יכולים להמשיך לרוץ ברקע, המייל שלכם יעבוד חזק ורשימת הלידים תנהל את עצמה ותשלח לכם נתונים חשובים בזמן שאתם ממקדים את תשומת הלב שלכם בדברים חשובים יותר.

אוקיי אז איך עובדת אוטומציה שיווקית? בגדול קמפיינים של אוטומציה שיווקית שולחים תוכן ספציפי ללידים המבוססים על התנהגות ונתונים, במטרה לסגור יותר מכירות.

הנה דוגמה:

אתה שולח אימייל המזמין לידים חדשים להשתתף בסמינר סביב המוצר או השירות שלך.

הלידים מופנים למלא טופס כדי להשתתף בסמינר שלכם. כל מי שמאשר הגעה מועבר אוטומטית לרשימת דוא"ל חדשה (זה קורה בכלי האוטומציה השיווקית).

כל מי שנמצא ברשימה הזו מתחיל לקבל באופן אוטומטי מיילים שיווקיים. זה מתחיל בשליחת אימייל תודה לכל מי שהשתתף בסמינר. ואז, כמה ימים לאחר מכן, הם מקבלים קישור להורדת קובץ חינמי, מתנה בלעדית רק למי שהשתתף בסמינר וכו'.

אוטומציה שיווקית מאפשרת לכם להשתמש בפלטפורמה דיגיטלית כדי לשווק באופן עקבי ויעיל את המוצרים או השירות שלכם. על ידי ביצוע המשימות החוזרות ונשנות שלכם, זה מאפשר לכם להיות פרודוקטיבים יותר ולעבוד ישירות מול הלקוחות שלכם.

חשוב לציין שתוכנות אוטומציה תלויות במידע. מה הכוונה?

בכל פעם שמישהו נרשם לרשימת מיילים שלכם, 

קונה משהו מהחנות שלכם,

מקליק על המודעות שלכם

הוא מספק לכם המון מידע ונתונים חשובים.

יש תוכנות בהם כל הנתונים האלה נמצאים במקום אחד, ככה שתוכלו לקבל ממש מבט מלמעלה על הקהל שלכם. זה יכול גם לספק לכם מידע חשוב כמו מאיפה הם? כמה הם מעורבים עם המיילים שלכם? ותובנות נוספות שיוכלו לעזור לכם לדייק את השיווק שלכם כל פעם מחדש.

אפשר גם להשתמש בעוגיות של הדפדפן כדי לעקוב אחר התנהגות של אנשים באתר שלכם ולתעד לאן הם הולכים, על מה הם מקליקים, מה הם עושים, מה הם קונים ועוד.

ואז מגיע החלק השיווקי – תוכלו להגדיר למערכת…

אילו הודעות אתם רוצים לשלוח?

לאילו פלחים של הרשימה אתם רוצים להתמקד (לדוגמה, כאלה שקנו פריט בחודשיים האחרונים)

כל כמה זמן לשלוח להם הודעות?

 

משפט על רקע כחול משווקים מדווחים כי בשימוש באוטומציה שיווקית נכונה יש שיפור של 451% באיכות הלידים

האם זה מתאים גם לעסקים קטנים?

אוטומציה שיווקית אינה מוגבלת לחברות עם תקציבי ענק עם רשימה בלתי נגמרת של לקוחות. זה יכול להשפיע בצורה עוצמתית על עסקם מכל הגדלים, במיוחד עסקים קטנים שכבר מוגבלים בזמן ומשאבים. עם תוכנת CRM הנכונה – תוכלו ללמוד בקלות איך להשתמש באוטומציה שיווקית בהתאם לצרכים שלכם.

אם תרצו להעמיק – כתבתי מדריך מלא על מערכות CRM לעסקים קטנים (עם המלצות למערכות ספציפיות). 

מהם היתרונות של אוטומציה שיווקית?

  1. זה עוזר לכם להבין את הלקוחות שלכם

לקוחות אוהבים עקביות. הם גם אוהבים שירות אישי. כשמדובר בשירות מותאם אישית, לקוחות נוטים יותר לחזור למקום שבו הם מרגישים בנוח ושנתנו להם יחס טוב ואישי. שימוש באוטומציה שיווקית פירושו שלעולם לא תפספסו יום הולדת, יום נישואין או כל אירוע מיוחד בחיי הלקוח שלכם. אתם אף פעם לא תפספסו יותר הזדמנות להתחבר ללקוחות – וזה יגרום להם להרגיש מיוחדים ומוערכים.

כדאי לדעת 💡

היכולת שלכם להתאים ולהתחבר אישית ללקוחות שלכם יכולה להפוך את העסק שלכם לרווחי יותר. 80% מהלקוחות נוטים לקנות יותר ממותגים המציעים חוויות מותאמות אישית. בנוסף, התאמה אישית מעודדת נאמנות לקוחות. באחד הסקרים שנערכו בשנים האחרונות 45% מהצרכנים אמרו שאינטראקציות אישיות גרמו להם לחזור לקנות שוב מאותו עסק. לקוחות מעריכים שמתייחסים אליהם כאינדיבידואלים עם מסרים אישיים ולא כעוד מספר.

 

  1. זה מאפשר ליישם אסטרטגיות מורכבות.

להיות אסטרטגיים בתקשורת השיווקית שלכם זה לא רק לחזור לאנשי הקשר שלכם – זה להבין מתי ואיך הכי נכון מפות את האינטראקציה עם הקונים או הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. תכף אסביר. עסקים יכולים לשלוח היום סדרה של מיילים שנכתבו מראש (אולי אפילו באמצעות בינה מלאכותית) ושולחים אותם במרווחי זמן קבועים. לא משנה מה הנישה שלכם, הרעיון הוא לספק באופן קבוע ערך ללקוח לאורך זמן, לחזק את מערכת היחסים ואת התפיסה שלו לגבי המותג שלכם.

 

  1. זה מאפשר לצוות שלכם להתמקד במשימות חשובות יותר

פתרונות אוטומציה הופכים נפוצים יותר בשיווק דיגיטלי, ועוזרים למשווקים להיות יעילים יותר. ועל ידי אוטומציה של כמה מהמשימות הידניות החוזרות על עצמן שהם בדרך כלל צריכים לעשות בעצמם, הם יכולים להתמקד בהיבטים החשובים יותר בעבודה. לדוגמה, כשאתם או/ו הצוות שלכם מתזמן ושולח מיילים באופן אוטומטי – העסק שלכם יכול להתמקד בשיפור חווית לקוח או מתן פתרון לבעיות.

  1. זה חוסך לכם המון זמן

אוטומציה שיווקית יכולה לעזור לכם לחסוך זמן, לשפר את המעורבות ולייעל את השיווק שלכם. זה מספק ללקוחות שלכם תשומת לב אישית עם הודעות שמותאמות אישית ושנשמעות כאילו קיבלו מחבר – בין אם יש לך רק מאה או מיליון כאלה. ברגע שיש מערכת אחת שמבצעת עבורכם פעולות יומיומיות שברגיל גוזלות מכם המון זמן ואנרגיה אתם יכולים להבין בעצמכם איך זה הולך לשפר לכם את היום יום.

כתוב על רקע כחול יתרונות של אוטומציה שיווקית: 1. זה עוזר לכם להבין את הלקוחות טוב יותר 2. זה עוזר לכם ליישם אסטרטגיות מורכבות יותר 3. זה יאפשר לכם להיות יותר פרודקטיביים 4. זה חוסך לכם המון זמן וכסף

אילו כלים משמשים לאוטומציה שיווקית?

יש מגוון כלים, הנה כמה מהם:

אוטומציה של אימייל– הפכו דוא"ל בודד לאוטומטי – כמו הודעות אישור רכישה או עגלה נטושה – כדי להוריד משימות שחוזרות על עצמן מהצלחת שלכם. תוכלו להגדיר שליחת הודעות בודדות או סדרה של מיילים עם תוכן שאתם רוצים שהלקוחות שלכם יקבלו. תוכלו לחבר את תוכנות בינה מלאכותית שיעזרו לכם לנסח מיילים שיווקיים לתוכנה.

מסע לקוח –  זה נקרא כך מכיוון שהוא מאפשר לכם למפות באופן חזותי את האופן שבו אתם רוצים שהלקוחות יתקשרו עם המותג שלכם ולראות כיצד מערכת היחסים הזו מתפתחת עם הזמן, כלי זה עוזר לכם לחשוב יותר על חוויה מקצה לקצה. דוא"ל הוא אחת מהאינטראקציות שניתן  להגדיר כדי לשלוח בכל פעם שלקוחות מגיעים לשלב מסוים.

תזמון – מהודעות דוא"ל לפוסטים ברשתות חברתיות ועד לשליחת חוזי עבודה והצעות מחיר.

 

אלה רק כמה דוגמאות ממה שאוטומציה שיווקית יכולה לעשות עבורכם – אם אתם רוצים לקרוא עוד לעומק – לחצו כאן.

כיצד אוטומציה שיווקית משפיעה על מסע הלקוח שלכם ותהליך הרכישה?

לפני שאנשים מבצעים רכישה – הם עשויים לקרוא את האתר, לשקול איזה מוצר הם רוצים, לישון על זה ובסוף לחזור לקנות. המסלול הזה נקרא גם מסע לקוח – והוא שונה עבור כל אחד.

אז איך אוטומציה יכולה לעזור לכם עם זה?

זה עוזר לעסק שלכם להתחבר למעריצים חדשים

אם אדם מביע עניין במה שאתם מציעים ומזינים את הדוא"ל שלו בטופס פופאפ באתר שלכם, אתם יכולים לשלוח לו הודעות אמייל שמציגה את עצמכם ותת לו סיבה להישאר קרוב.

אתם יכולים לנסות למכור לו עוד דברים

עם אוטומציה תוכלו למכור עוד מבלי לשלוח הרבה הודעות דוא"ל.

בוא נגיד שאחד הלקוחות הפוטנציאלים שלכם נרשם דרך פופאפ באתר שלכם.

אחרי שהוא הוסיף פריט לעגלה אבל לא ביצע רכישה ומחליט לצאת מהאתר – תוכלו להגדיר שהוא ישר מקבל ממכם מייל עם הטבה.

בינתיים, תוכלו לשלוח תזכורות לאנשים שלא קיימו עם האתר שלכם אינטראקציה זמן מסוים (שאתם מגדירים).

צריך לזכור שהלקוחות שלנו בני אדם, עם רצונות, צרכים, פחדים וחיים עמוסים,

ואוטומציה שיווקית פשוט מאפשרת לנו להתחשב בכל הדברים, להישאר עם יחס אישי, להיות שם כשהם צריכים  וכתוצאה מכך להגדיל את המכירות בצורה משמעותית.  

 

זה עוזר לטפח מערכת יחסים חזקה, הדדית ואמון

כשאתם מספקים תוכן רלוונטי ללקוחות שלכם – אתם מראים להם שבעצם אכפת לכם מהם. ככל שתמקדו יותר את התקשורת שלכם, תתאימו להם תוכן ותפנו אליהם בצורה אישית – כך הם יוכלו לבטוח בכם.

טיפים חשובים למי שמתחיל לעבוד עם אוטומציה שיווקית

אם אתם הולכים לעשות את זה לבד ולא בליווי של איש מקצוע צריך לקחת בחשבון שזה דורש תחזוקה מינימלית והגדרות ראשוניות מצידכם. אז כמה טיפים שכדאי לכם לקחת בחשבון:

  1. תהיו ספציפיים לגבי המטרות שלכם

הגדירו יעדים ברורים למה שאתם רוצים להשיג עם אוטומציה שיווקית – ככה תוכלו תמיד למדוד את ההתקדמות שלכם.

  1. חשבו כיצד אתם רוצים לפלח את הקהל שלכם

אוטומציה שיווקית יעילה ועובדת טוב כשהיא ממוקדת ככל האפשר. אתה צריך למקד תלוי במוצרים או בשירותים שלכם – ובבסיס הלקוחות שלך. פילוח הקהל שלכם הוא מרכיב מרכזי באוטומציה מוצלחת, אז קחו את הזמן לעשות את זה נכון. לדוגמה, אולי יש לכם מוצרים שפונים לקבוצות גיל שונות. במקרה כזה, תרצו לפלח לפי דמוגרפיה.

  1. מעקב קבוע

תמיד עקבו אחר ביצועי הקמפיינים באמצעות בדיקות A/B. נסו שורות נושא שונות, החליפו תמונות, זמני שליחה אחרים כדי לראות מה הכי מהדהד עם הקהל שלכם. גם כשמשהו לא עובד תוכלו לשפר שוב ושוב עד שתעלו על הנוסחה המנצחת.

כמה מילים אחרונות

אוטומציה שיווקית באמת יכולה לשנות את כל פני העסק שלכם – בין אם זה להוריד מכם משימות, לחסוך לכם זמן, לייעל את העסק ולהגדיל את ההכנסות. 

אם אתם רוצים לעשות את הצעד הראשון ואין לכם מושג איך מתחילים – אשמח לעזור לכם עם זה! קוראים לי ניצן וסוכנות Automotion מתמחה בכל מה שקשור לאוטומציות עסקיות ואנחנו מלווים עסקים מאלף עד תף – החל מאפיון אסטרטגי, מתן פתרון טכנולוגי ועד לעיצוב חווית משתמש והטמעה – הכול בשביל לעזור לכם להיות יעילים ורווחים יותר. 

לתיאום שיחה (ללא התחייבות) תשאירו את הפרטים שלכם בטופס ואני אחזור אליכם בהקדם 🙂 

פאוורלינק crm
מעוניינים לשמוע מידע נוסף?

נשמח לעזור! מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי:

רוצים עסק אוטומטי?

מוזמנים להשאיר פרטים כאן: